Rzeka szkła

Dzisiaj (25 kwietnia 2016 roku) uczniowie klasy V szkoły podstawowej razem z wychowawczynią i dyrektorem pojechali do Krosna. Pierwszym celem naszej wycieczki było Centrum Dziedzictwa Szkła. Podczas trzygodzinnego zwiedzania dowiedzieliśmy się wiele rzeczy na temat szkła. Mieliśmy okazję poczuć się artystami malując na szkle. Potem widzieliśmy pracę hutników. W pomieszczeniu, w którym znajduje się piec było bardzo gorąco. Panowie mieli na sobie bluzkę z krótkim rękawem, krótkie spodenki, a na gołych nogach klapki. Formowanie szkła nie jest proste. W tym samym momencie trzeba kręcić i dmuchać w piszczel. Następnie widzieliśmy jak panie zdobią szkło i jak pan graweruje na szkle dedykacje. Później poszliśmy do piwnic i tam zobaczyliśmy różne szklane rzeźby. Drugim celem było Muzeum Rzemiosła. Chodząc po poszczególnych pomieszczeniach poznaliśmy aż siedem różnych zawodów takich jak: fryzjer, kowal, szewc, bednarz, kołodziej, tkacz i modniarka. Co więcej, były tam tylko stare narzędzia, którymi się posługiwano. Byliśmy też w mini zoo. Chciałbym, żeby takich klasowych wycieczek było więcej.
Hubert

img32_323 img32_322 img32_324

Kiedy wy zwiedzaliście ciekawe zakątki Krosna, naszą uwagę przez dłuższy czas przykuwał gołąb pocztowy, który zmęczony lotem usiadł na  parapecie, aby nabrać sił do dalszej podróży. Taki gołąb potrafi przemierzyć bardzo dalekie odległości. Przeczytałam o gołębiu, który zgubił drogę i pokonał ocean. Przeleciał non stop 8 tys. km. Jest bardzo mądrym ptakiem, nie skusił się na okruszyny chleba. Odpoczął i pofrunął w dalszą drogę.
Dorota Salamon

img32_327 img32_325 img32_328
Ten wpis opublikowano w kategoriach: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13. Dodaj do zakładek ten link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>