Demokracja w praktyce

W klasie III pojawił się niebywały problem, a dotyczył on wykonania gazetki ściennej. Jedna grupa lansowała pomysł o zbliżających się świętach, druga – święto szkoły. Ilonka zgłosiła propozycję, aby ślepy los zadecydował (dwie złożone karteczki, jedna z kropką, kto wybierze kartkę z kropką – wygrywa), który wariant będzie realizowany. Jest propozycja, jest głosowanie. Demokratyczna większość w głosowaniu akceptuje propozycję Ilonki. Szefowie dwóch frakcji stają naprzeciwko siebie. Na biurku dwie karteczki. Ilona i Hubert kładą równocześnie rękę na jednej kartce. Hubert ustępuje Ilonce. Okazuje się, że jej dopisało szczęście, jej drużyna robi gazetkę. Ale jest pewien niesmak. Po karteczkę z kropką równocześnie sięgnęli Ilona i Hubert. Wynik głosowania nabiera mocy prawnej: gazetkę robi drużyna Ilonki.
Dzwonek wzywa wszystkich na przerwę. Na przerwie zapadają bardzo ważne i mądre decyzje:
Tablica zostanie podzielona na dwie części i dwie grupy będą mogły zrealizować swoje pomysły. Wszyscy są zadowoleni.

img19_94 img19_95 img19_96

Demokracja to wola większości, ale demokracja to także umiejętność rozmawiania ze sobą, dokonywania pewnych ustępstw i wypracowania konsensusu – porozumienia satysfakcjonującego wszystkich.
Dorota Salamon

Ten wpis opublikowano w kategoriach: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13. Dodaj do zakładek ten link.

2 Responses to Demokracja w praktyce

  1. Michał Dziok powiedział:

    Ale ładne.

  2. wiktoria17 powiedział:

    Bardzo ładne!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>